Skútry Peugeot. Francouzský lev nabízí to nejlepší skrze tradici
Peugeot je notoricky známou francouzskou společností, kterou si většina zákazníků spojuje především s automobily. Jak to ovšem u slavných značek s bohatou historií bývá, nebyla to dvoustopá vozidla, na čem značka vybudovala své základy a nastartovala úspěšný růst.
Peugeot patří mezi lídry trhu
Vše začalo ve starém mlýně v regionu Doubs, který Jean-Frédéric a Jean-Pierre II Peugeot přestavěli na metalurgickou dílnu. V ní začali vyrábět nejrůznější nástroje, mlýnky na kávu, deštníky apod. Byl to až vnuk Jeana-Pierra, Armand Peugeot, kdo společnost posunul blíže k mobilitě a přes jízdní kola se postupně dostal až k motorem poháněným bicyklům, od kterých byl již jen skok ke klasickým skútrům.
Jak čas plynul, přidal Peugeot do svého portfolia také automobily, ovšem divize výroby motocyklů byla zachována pod označením Peugeot Motocycles. V této oblasti se Peugeotu podařilo učinit několik velkých objevů a výrazně jimi ovlivnit celý segment. Peugeot v minulém roce oslavil 210 let od svého založení a dodnes patří mezi lídry na trhu. Francouzský výrobce dodává na světový trh stroje opírající se o bohaté technologické know-how, inovátorský přístup i výjimečný design.
Django - designový skvost do města
Důkazem snahy držet prst na tepu doby je modelová řada Django. Jedná se o designový a technicky propracovaný skútr, jehož nejnovější model se objevil v nabídce Peugeotu v minulém roce. Kdo byl v Paříži, ví, že Francouzi nedají, podobně jako Italové, na skútry dopustit a v ulicích města na Seině jich potkáte tisíce. Model Django je připraven korzovat městskými uličkami, a to v pořádném stylu.
Tento skútr totiž sází na oblíbené retro tvary i designové zpracování, které však kombinuje s nejmodernější technikou. Motor o objemu 125 ccm, díky kterému může tento skútr řídit i majitel řidičského oprávnění typu B, se může pochlubit elektronickým vstřikováním paliva.
Tím ovšem přehlídka technologických vychytávek teprve začíná. Mezi další vymoženosti patří pokročilý brzdný systém ABS či digitální informační panel. Peugeot myslel i na permanentní dostupnost, takže nechybí 12V zásuvka pro dobíjení telefonu a samozřejmostí jsou i uzamykatelné prostory pod sedlem a ve středovém panelu. Praktičnost nabízí také háček pro zavěšení tašky a vhod přijde i rovná podlaha, která napomáhá maximálně pohodlnému posedu.
Design a barva pro každého
Skútry Peugeot Django se vyrábí v několika provedeních, které se odlišují zejména svým zaměřením a designem.
Pro skutečné závodníky je připravena verze Django 125i Sport, v provedeních Racing Green a Mad Grey. Model Racing Green je oděn do zeleného laku, který protínají bílé závodní pruhy a také jej zdobí závodní číslice. Tato verze je kombinovaná s černě čalouněným sedadlem, jehož švy jsou též v bílé barvě a také černě lakovanými koly. Variantě Mad Grey zase dominuje elegantní šedá barva.
Pro klasiky, kteří preferují decentnost, je připraveno několik variant modelu Django 125i Standard. Třeba luxusní vzhled u černé varianty Pearly Black podtrhuje hnědá kůže, která se objevuje na sedadle i na řídítkách stroje. Všemu dodává decentní tečku bílé lakování kol.
Další variantou „standardu“ je provedení Deep Ocean Blue, které odkazuje na původní dvoubarevné designy skútrů. Kombinace metalicky modrého laku se stříbrným lakem je hravým balancováním na hranici retra a moderního vzhledu, díky kterému bude stroj na ulici nepřehlédnutelný. I v tomto případě celý design vyšperkovává černě čalouněné sedadlo a stříbrně lakovaná kola.
V Peugeot Motocycles ovšem mysleli i na milovníky výrazného designu a připravili variantu Dragon Red, pro níž je charakteristická dvoubarevná kombinace bílé a červené, bílé disky kol a kontrastní černá sedačka. Dalším výrazným a mezi fanoušky oblíbeným modelem je Django 125i Bright / Polar White. Tento retro model zaujme čistě bílou barvou a obsahuje inovovaný přední gril s ostrými liniemi.
Modely Django navíc zdobí specifický LED světelný podpis, který odkazuje na současné trendy v automobilové divizi. Navrch přihazuje chromovaný nosič či plexi štítek, které retro vzhled skútru jen umocňují. Peugeot však ve svém doplňkovém katalogu nabízí celou řadu dalších vychytávek, díky kterým si můžete svůj nový skútr personalizovat v maximální možné míře.
Metropolis: unikátní koncept a prémiové dílenské zpracování
Dalším proslulým modelem v portfoliu značky Peugeot Motocycles je Metropolis. Nová generace tohoto špičkovou technikou napěchovaného skútru má unikátní koncept. Aktuální, v pořadí již třetí generace tohoto modelu, jehož vývoj i výroba kompletně vzniká v historické továrně v Mandeure, přináší prémiové dílenské zpracování a typický design s DNA značky Peugeot.
Novinka vstoupila do třetí dekády 21. století se silou a eleganci francouzského lva. Model Metropolis SW 400i ABS, který se označuje za vlajkovou loď značky, se pyšní mimořádnou technickou kvalitou, bohatou výbavou a do detailu dotaženým designem. Pro model jsou charakteristické ostré, ale elegantní linie a nezaměnitelná silueta.
Štědrá výbava a spoustu možností
Pestrá výbava zahrnuje bezklíčkové zapalování, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS, denní LED svícení, nastavitelný systém kontroly trakce TCS se třemi režimy, automatické rozblikání výstražných světel při prudkém brzdění, praktický infotainment palubního počítače a řadu dalších technických vychytávek. Metropolis pohání speciálně vyvinutý motor Peugeot PowerMotion 400i s výkonem 26,2 kW a maximální točivým momentem 38,1 Nm. Díky tomu je jízdní projev Metropolisu velice dynamický.
Verze GT a SW navíc potěší na míru vyvinutými plynovými tlumiči Paioli. Proti větru jezdce chrání polohovatelný plexi štít a komfortní sezení zajišťuje polohovatelná bederní operka řidiče. Spolujezdec se zase může těšit na prostorné sedadlo s masivními bočními madly a výklopnými plošinami na nohy. I Metropolis mohou řídit řidiči s oprávněním skupiny B.
TIP: skútry Django, Metropolis, Pulsion, Tweet a další modely značky Peugeot Motocycles můžete prohlédnout a poptat v e-shopu SMRŽ MOTO.cz v sekci skútry.
Zpět na přehled